חיפוש באתר
ייבוא ושיווק מוצרי איכות למטבח ולאמבט ניגא מוצרי איכות

החלפת כיור מטבח – המדריך המלא

החלפת כיור מטבח - המדריך המלא

החלפת כיור מטבח מבוצעת לרוב באחד מ-2 המצבים הבאים: המצב הראשון, הוא התיישנות של הכיור – כאשר, כתוצאה מההתיישנות יכולים להופיע עליו סדקים או אפילו שברים, אשר יפגעו בנראות שלו ולעיתים גם בתפקוד הפונקציונאלי שלו. המצב השני הוא מצב בו עולה הרצון לשפץ מטבחים ולהקנות להם מראה יפה ועכשווי יותר, כאשר, כחלק מהליך השיפוץ תתבצע בין היתר החלפת כיור. לא משנה מהי הסיבה בגינה עולה הרצון להחליף כיור, ההמלצה היא להקפיד ולבחור את הכיור החדש בתבונה ולשים דגש על התקנה מקצועית, איכותית ובטוחה.

מה צריך לקחת בחשבון לפני שמחליפים את הכיור?

החלפת כיור מטבח מצריכה תכנון מקדים כאשר התכנון אמור לקחת בחשבון בחירה מושכלת ונבונה של הכיור – כאשר כיום, כל מי שתר אחר כיורים, עתיד לגלות מגוון רחב של סוגי כיורים, של עיצובים ושל חידושים. לכן, גם איסוף מידע מקדים על כל האפשרויות, יהווה כפרמטר חשוב ובעל השפעה על ההחלטות אשר עתידות להתקבל בנושא. דגש נוסף, נוגע על בחירת המתקין, אשר חייב להיות איש מקצוע מנוסה ומקצועי – כידוע, התהליך כולל לרוב לא רק את התקנת הכיור החדש את פירוק הכיור
הישן וחשוב שפעולות אלו יתבצעו בצורה המיטבית.

מהן שיטות ההתקנה הנפוצות?

ישנן מספר שיטות התקנה של כאשר מבצעים החלפת כיור מטבח, אשר חלק מהן נחשבות לשיטות נפוצות יותר ובין היתר:

  • התקנה עילית – בהתקנה זו, הכיור אמור לשבת על גבי משטח השיש. החיסרון בהתקנה זו הוא הקושי בגריפת מים מהשיש אל הכיור.
  • התקנה תחתית – בשיטה זו הכיור אמור להיות מודבק לחלק התחתון של השיש. ההדבקה מתבצעת באמצעות דבק סיליקון. מדובר בשיטת התקנה אשר נחשבת כיום לפחות נפוצה מכיוון שהשיש עלול להסתיר מעט את הכיור.
  • התקנה שטוחה – התקנה הרלוונטית למקרים בהם הכיור אמור להיות בגובה השיש או נמול ממנו. ההתקנה מתבססת על הדבקה באמצעות סיליקון. מדובר בשיטת התקנת כיורים אשר נחשבת לנפוצה ביותר כיום.

לרוב, בחירת צורת ההתקנה מתבססת במידה רבה על האופן בו הותקן הכיור הישן.

כיצד לוקחים את המידות של הכיור הישן ומתאימים את הכיור החדש?

מידות הכיור תלוית בעיקר בסוג הכיור אותו אתם רוצים להתקין, כפי שהזכרנו קודם יש התקנות שונות כגון התקנה עילית, התקנה תחתית והתקנה שטוחה כל התקנה כזאת דורשת מדידות שונות. אך בעיקרון המידות שחשוב לקחת הן עומק הכיור, אורך הכיור ורוחב הכיור. לרוב ישנן מידות סטנדרטיות ונפוצות לכיורי מטבח שמתאימים אותן לפי גודל הארון או השיש. בכל אופן עדיף לפנות למתקין מקצועי על מנת שההתקנה של הכיור החדש תבוצע על הצד הטוב ביותר ולקבלת מראה אסתטי למטבח שלכם. יחד עם זאת תמיד תוכלו לחשב את המידות באמצעות מחשבון הכיורים של ניגא.

Photo by Itai Aviran

אלו סוגי כיורים קיימים ומה מומלץ?

כאמור, כל מי שמתחיל בחיפוש אחר מטבחים או כיורים למטבח לטובת החלפת כיור מטבח יגלה אפשרויות רבות ומגוונות ובין היתר: כיורי נירוסטה, כיורי חרס, כיור אקרילי, כיורי סיליגרניט ועוד. כאשר, לכל אחד מסוגי הכיורים יש את היתרונות שלו. בכדי לבצע את הבחירה הנכונה, כדאי להכיר תחילה את היתרונות המאפיינים כל אחד מסוגי הכיורים לדוגמא: הכיור האקרילי הינו חזק ויציב וגם זול יותר מהאחרים. כיורי חרס הם מבריקים, מרשימים ובעלי עמידות גבוהה מפני שחיקה. כיורי הנירוסטה מתאפיינים בעמידות גבוהה מפני שינויי טמפרטורה כמו גם, מפני חומרי ניקוי חזקים וכיוצא בזה.. כמובן, שההבדלים בין הכיורים באים לידי ביטוי גם במותגים אשר עומדים מאחוריהם – כאשר, יש מותגים מוכרים ובעלי שם כמו כיורי בלנקו לדוגמא ולעומת זאת יש גם כיורים של מותגים הנחשבים לפחות מוכרים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם

עם מערכת המים התת-כיורית הכל פשוט יותר

פתרונות מים חכמים

עם מערכת המים התת-כיורית הכל פשוט יותר

התחילו קריאה
כיור בלנקו מקורי BLANCO

איכות המוצר

כיור בלנקו מקורי BLANCO

התחילו קריאה
כיור אטגון של חברת BLANCO

איכות המוצר

כיור אטגון של חברת BLANCO

התחילו קריאה
המדריך לבחירת הכיור המושלם למטבח שלכם

איכות הסביבה

המדריך לבחירת הכיור המושלם למטבח שלכם

התחילו קריאה
קוריאן במוסדות רפואיים

איכות הסביבה

קוריאן במוסדות רפואיים

התחילו קריאה